czwartek, 2 lutego 2012

Cukiernicze oczekiwania Przedszkolaka..


Składniki: 5 jajek, 2 szklanki cukru, 3 szklanki mąki, 1 szklanka oleju (zamiennie z rozpuszczoną 1 kostką margaryny), 1/4 szklanka wody, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, olejek arakowy, dekoracje do ciast w ilości takiej, ile tylko oczy, wyobraźnia i małe rączki potrafią wypatrzeć w sklepie, jak też i szafce kuchennej, słoik brzoskwini.
 

 Przygotowanie: Jajka utrzeć z cukrem, dodawać powoli mąkę, następnie szklankę oleju. Nie przestając mieszać ciasta dodać proszek do pieczenia mieszany wciąż w wodzie. Kolejno olejek arakowy. Można barwnikiem spożywczym urozmaicić ciasto, ja dodałam zielony. Ciasto przelać do blaszki wysmarowanej masłem i obsypanej kaszą manną. Delikatnie (najlepiej przez sitko) obsypać ciasto mąką, by ułożyć na nim pokrojone w plasterki brzoskwinie.  Piec w rozgrzanym piekarniku do "suchego patyczka". Wystudzone ciasto można "stroić". Ja udekorowałam je opłatkiem z nadrukiem zdjęcia, po brzegach zdobi je lukier biało - różowy oraz czerwony oraz groszki w różnych kolorach.

Brak komentarzy: